pondelok 26. novembra 2012

Xizihao Laowu Shan Ancient Tea 2011

Sedem dní po sebe takéto sychravé hmlisté počasie bez slnka je už na mňa troška veľa. Čakám na slnko ako na spasenie. Aspoň keby vyšlo tak na hodinku, dobijem si baterky a zasa môže zaliezť. Asi by som moc nechcel bývať v dákej severskej krajine, kde bez slnka ľudia fungujú dlhšiu dobu. To by mi už nepomohol ani taký vynikajúci puerh ako je tento.
Aj keď sa pri ňom človek naozaj pozabáva do sýtosti a zabudne že chce slnko, minimálne na hodinu čo jest 15 nálevov, pretože zatiaľ som na tomto čísle. Poväčšine dodegustujem a niečo napíšem do diára a potom zablogujem, ale tuto, jednak že som u mňa doma a jednak že zo seba vydá toľko, že môžem popri čajovaní rovno aj tukať do klávesnice. 

Čaj je z nomádu. 50g síce stojí 15,50,- ale treba povedať, že bez problémov zvládne mnoho, takže pri čísle 10 nálevov sa nezastavíte.  


Tento sheng pochádza z čajových stromov starých 200 - 600 rokov divo rastúcich v Lao Wu Shan, Xiao Jin Gu, oblasť Simao. Vôňa je sladká, citrusová, jemná, proste nádhera! Presne takéto mám rád. Farba je medovo žltá. Chuť tohoto shnegu je jemná, nasladlá, citrusová, jemnučko kvetová, žiadna horkosť ani trpkosť. Len skvelá skvelá a ešte raz skvelá chuť.

Dochuť je tak isto skvelá. Ovocná, intenzívna a dlhotrvajúca. Od prvých cca 40 sekundových nálevov až po tie posledné, cca 3-4 minútové, si zachováva veľmi dobrú chuť. Tento shneg ve veľmi dobrým spoločníkom na dlhý zimný večer. Určite si ho nerobte ak by ste chceli tak 5 nálevov, pretože by ho bola škoda kedže je to doslova nezničiteľný Highlander.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára