nedeľa 25. novembra 2012

Kate-Benifuki

Dnes holdujem čaju sám. Okolnosti ma prinútili vynechať naše klasické nedeľné čajovanie. Rozhodol som sa pri čakaní na dobré správy urobiť čaj Kate Benifuky. Táto vitamínová bomba mi snáď urobí dobre. Odporúča sa pre výrazné antialergické vlastnosti, môže pomôcť pri senných nádchach, pri podráždeniach, upchatom nose i pri svrbení očí, celoročne i sezónne pri výskyte alergií, pri zyšovaní obranyschopnosti organizmu a pri zelpšovaní telesného metabolizmu


Tento čaj ma veľmi špecifickú chuť.  Pripomína trošku gyokuro. Pri Benifuky veľmi záleží na príprave, takže by som tomu venoval pár slov. Veľmi rýchlo sa môže stať že si tento čaj pripravíte nepitný. 


Sú dva druhy prípravy. Jednonálevový a viacnálevovy (Kto by to bol povedal). 5 g čaju na cca  200ml zalejeme 70-90°C teplou vodou, ktorá prešla varom a lúhujeme 4-5 minút. Pijeme čerstvý a teplý.

Tento mne osobne nechutí, pretože ak preženiete teplotu vody, ľahko sa stane že je dosť horký. Preferujem prípravu číslo 2. To jest, menšie shibo, cca 100ml 3g čaju 70°C vodu minútové nálevy.


Chuť je vtedy podľa mňa tak akurát. Žiadna horkosť, len chuť dobrého čaju. Pri takom 3 náleve už môžme použiť aj teplejšiu vodu a o 30 sekúnd dlhšie lúhovanie. Po každom náleve, nechajte otvorenú konvičku, aby mohol čaj dýchať a zbytočne sa v nej neparil.


Týmto spôsobom prípravy sa z čajových lístkov dokáže uvoľniť najviac esenciálnych látok. Takto sa čajové lístky dostatočne vylúhujú a cez bunkové steny lístkov sa do nálevu dostane oveľa viac látok ako pri jedinom zaliatí.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára